Moto Mundo

blog motoryzacyjny

Różni ludzie uważają, że założenie własnej firmy transportowej jest niezbyt trudne i nie wymaga ogromnego trudu. Jednak wbrew pozorom jest całkowicie odwrotnie. Tu nie wystarczy zakupić jakiejś używanej ciężarówki, dostawczaka bądź też busa, by bez znaczniejszego znoju zarabiać na usługach transportowych. Tak rzeczywiście to zakupienie ekwipunku niezbędnego do oferowania usług tego typu jest najmniej znaczącym z dylematów jakie mogą spotkać kogokolwiek, kto chce w taki sposób zarobkować.

O wiele gorsze jest zmierzenie się z nieprzeliczalną ilością norm prawnych jakimi obarczone jest świadczenie usług transportowych - zobacz tutaj. Dało by się zgoła bez cienia wątpliwości napisać, że posiadacz przedsiębiorstwa transportowego będzie musiał tyle samo czasu spędzać za kierownicą, co nad dokumentami. Jak prosto odgadnąć przez analogię, krajowe prawodawstwo jest niewiarygodnie zawikłane pod jakimkolwiek względem, i tak samo jest oczywiście w przypadku wszelakich norm odnoszących się do usług transportowych.

Gdy w zamierzeniach jest oferowanie usług przewozu pasażerów, to można jeszcze stwierdzić, że nie jest to aż tak niejasne odnośnie dyrektyw. Zatem jeśli twym zamysłem jest przykładowo wypożyczanie mikrobusa, to dasz radę to jeszcze w jakiś sposób opanować. Natomiast jeżeli będziesz zamierzał zarabiać na usługach transportowych ciężarówką, to ilość dyrektyw jakie musisz brać pod uwagę w swojej strategii przedsiębiorczej przyrasta niepomiernie. Bardzo wyśrubowana jest zwłaszcza sytuacja w przypadku przewożenia materiałów uważanych za niebezpieczne i szkodliwe.

Aby się w tym połapać przynajmniej na początku, będziesz potrzebować asysty człowieka lepiej się na tym znającego. Niezłym konceptem może być zapisanie się na dowolny kurs doszkalający, gdzie człowiek znający się na rzeczy wytłumaczy ci wszystkie meandry jurystyczne w dziedzinie usług transportowych. Tego rodzaju kurs na pewno przyda się również, jeśli będziesz musiał dostać jakieś koncesje albo zezwolenia na przewóz zdefiniowanych typów materiałów. Jasne jest, że im bardziej trudno wbić się w jakąś niszę rynkową, tym większe da się czerpać z niej profity.

Posted by Schumacher at 09:31:50.