Moto Mundo

blog motoryzacyjny

  • Tuesday, December 4, 2018

silnik-samochodowy.jpg

Aktualnie w przemyśle motoryzacyjnym przeważa tendencja na coś co określa się jako downsizing, a w praktyce chodzi o osłabianie pojemności motorów pracujących w samochodach. Równocześnie – co zakrawa poniekąd wręcz na paradoks – te drobne napędy mają poruszać pojazdy o coraz to większej masie. Renomę wśród nabywców samochodów zyskują sobie samochody typu crossover oraz SUV, których sprzedaż rok do roku nieprzerwanie ewoluuje. Konsumenci tych aut poważają sobie podwyższone nadwozie oraz praktyczność wsiadania.

Napędy w jakiś sposób muszą wszak nadążyć za tym nurtem. Rozwiązaniem tego problemu okazuje się zastosowanie turbosprężarek. Zrazu popularność zjednały sobie one w motorach typu diesel, dzisiaj powszechnie znajduje się je również w zestawie z motorami benzynowymi. Turbosprężarka w napędzie napycha ponadplanowe powietrze, co przyczynia się do skoku mocy silnika (zobacz: http://motomaniac.we … rka-iveco-daily.html). Za sprawą takiego podejścia, pomimo nikłego litrażu, motory ciągle potrafią dać sobie radę z coraz to większymi wymaganiami jakie się im stawia.

Stosowanie turbosprężarek to wszakże jednak nie tylko wyłącznie zalety, trzeba zdać sobie sprawę, że turbosprężarki nie w każdym przypadku cechują się znaczną wytrzymałością na ząb czasu. To tworzy konieczność ich regeneracji albo nawet podmiany. Przede wszystkim turbosprężarki o płynnej geometrii łopatek zalicza się do kategorii dość awaryjnych. Każdy kierowca jeżdżący crossoverem, SUVem oraz pozostałego rodzaju samochodem musi brać to jednak pod uwagę i wkalkulować to sobie w potencjalne koszty serwisowania samochodu w przyszłości.

Posted by Schumacher at 12:39:42.