Moto Mundo

blog motoryzacyjny

Cenicie zabytkowe samochody? Ja cenię je chyba bardziej niż nowe. Nowe samochody coraz wyraźniej przypominają komputery na kółkach. Jeśli nawet mówi się ostatnio, iż można złamać zabezpieczenia komputerów w niektórych nowych pojazdach oraz przejąć nad nimi kontrolę to coś w tym musi być. Renowacja takiego samochodu w przeciętnym niewielkim warsztacie nie wchodzi teraz zwykle w grę ze względu na niezliczonej miary modułowe podzespoły oraz potrzebę podpięcia pojazdu pod komputer żeby sprawdzić co właściwie się stało.

Widok starego klasycznego samochodu na drodze budzi niekiedy większe doznania niż najświeższy model Porsche 911 (jakich tymczasem w moich stronach jeździ parę i już się przyzwyczaiłem). Nie mogę sobie odmówić zobaczenia takiego antyku z bliska jak tylko mam na to okazję.

Niesłychanie podobają mi się tradycyjne Mercedesy np. Mercedes-Benz Gullwing. Zadziwiające są ponadto zabytkowe pojazdy produkcji włoskiej. Nie bez powodu pochodzący z Włoch projektanci pojazdów są słynni na całym świecie i nierzadko włoskie studia projektowe są wynajmowane do zaprojektowania nowego modelu samochodu marki spoza Włoch. Pewnym z takich wyjątkowo estetycznych włoskich klasyków jest Abarth Vignale Berlinetta. Także Francuzi mają na koncie kilka spektakularnych perełek. Weźmy choćby za przykład Renault Alpine. No, trudno nie zakochać się w tymże samochodzie. Co ciekawe również w byłym bloku wschodnim projektowano niepowtarzalnej estetyki samochody. Chodzi o Czechosłowację. Stare czeskie pojazdy jak Škoda, albo niewiele znana w Polsce Tatra do teraz zachwycają swymi krągłymi liniami nadwozia. Dotarła do mnie opinia, iż VW Käfer (Garbus) był wzorowany na jakimś z przedwojennych modeli Škody.
Jak tylko w waszych stronach będzie się odbywał jakiś rajd zabytkowych pojazdów proponuję wam spojrzeć na te cenne majstersztyki motoryzacji.

alpine110.jpg

Renault Alpine 110

barlinetta.jpg

Abarth Vignale Berlinetta

octavia.jpg

Škoda Octavia Combi Type 993C

Posted by Schumacher at 18:09:34.